שיקום מבנים

מתי ולמה נדרש לשקם את הבית?

בניין מורכב מהחומרים שכולנו מכירים – בטון וברזל. כל כל החומרים בטבע, גם יסודות המבנה עובירם תהליך של בלאי טבעי ועייפות החומר. לכך נוסיף את הגורמים החיצוניים – החל מפגעי מזג האוויר, כמו חום קיצוני, רטיבות ועד הליקויים הנגרמים בשוגג על ידי הגורם האנושי.

בין אם מדובר בבית פרטי, בניין משותף או מבנה ציבורי, כל פגם ביסודות הבניין עלול להוביל לאסון על יושביו ומבקריו. לכן חשוב לטפל בזמן ובאופן היסודי ביותר, בכל הליקויים הגלויים והנסתרים מאחורי שכבות הטיח ובתוך קירות הבניין.

קיבלתי מכתב דרישה מהעירייה, מה עלי לעשות?

בכל אגף הנדסי של רשות עירונית ישנה מחלקה ייעודית לטיפול במבנים מסוכנים, אשר אחראית על הכרזתו של מבנה כמסוכן.

הסיבה להגדרת מבנה כמסוכן יכולה להיות גדר או מעקה שאינם מקובעים, מדרגה שבורה או שבר בקירות הבניין. ככלל אצבע, מדובר בליקויים מסכני חיים – לדיירים או לעוברי אורח.

במרבית המקרים, בעלי הדירות יקבלו מכתב מהעירייה – צו מבנה מסוכן, בו מפורטים הליקויים שנמצאו וההנחיות, לפיהם על הדיירים לפעול למען הסרת הסכנה וביטול צו העירייה. התהליך עלול להיראות כמסובך למי שאינו עוסק בתחום הבנייה והשיפוצים.
כאשר מדובר בשיקום קונסטרוקטיבי (קרי שיקום יסודות הבניין), נדרשת מעורבותו של מהנדס קונסטרוקטור שילווה, ינחה ויפקח על הנעשה בתהליך. בסופו של דבר, המהנדס יהיה אחראי לכתיבת חוות דעתו בדבר סיום הביצוע, איכות החומרים ותקינות העבודה ושליחת אישורו למחלקת המבנים המסוכנים.

מצאתי מהנדס! מה השלב הבא?​

כעת נדרש למצוא קבלן מבצע. אך על מנת לבחור את בעל המקצוע האידיאלי עליכם לבצע סינון, לפי מספר שלבים:

שלב 1 – קבלן רשום או לא רשום? חשוב שהקבלן יהיה רשום בפנקס רשם הקבלנים (להלן קישור). מהות הפנקס היא לרשום את סיווגו של הקבלן, על פי הכשרתו, ניסיונו והתאמתו לביצוע עבודות מסוימות ובהיקף הכספי המותר לו. קבלן שיבצע עבודות החורגות מהיתרו, בין אם ביצע אותן בעצמו או בהסתמך על רישום חברו, יבצע עבירה פלילית! במקרה שכזה – האחריות עליכם!

שלב 2 – סינון המקצועיות ישנן חברות קבלניות רבות המספקות עבודות שיפוצים. אך במעטות מהן בעל החברה הוא גם בעל המקצוע. תקלידו את מספר הקבלן במנוע החיפוש של רשם הקבלנים ותלחצו על הפלוסים [+] שמופיעים ליד שם החברה. תוכלו לראות על סמך מי החברה מוגדרת כקבלנית – על סמך כישורי אחד העובדים או כישורי המנהל.

שלב 3 – סינון האיכות בקשו מהקבלן רשימת ממליצים ופרויקטים. דרשו לבקר באתרי עבודה בביצוע, לראות פרויקטים שבוצעו לפני שנה, חמש, עשר ואף יותר – זכותכם לדעת כיצד צפוי להיראות ביתכם בגמר העבודה ושנים לאחר ביצועה. חקרו לעומק וחפשו חוות דעת וביקורות. בביצוע פרויקט גדול – אין מקום לטעויות.

שלב 4 – ערך מוסף הביצוע והפיקוח מובנים והכרחיים. אך זכרו שאתם, כלקוחות, רואים את התמונה הקטנה, בעוד שנותן השירות רואה לנגד עיניו עשרות פרויקטים מידי חודש. זה המקום להדגיש שתחום השיפוצים והבנייה לוקה ברגולציה ופיקוח על ספקי השירות – החוק מחייב את הקבלן לתת שנת אחריות אחת! כאשר מדובר בבית שלכם, וככל הנראה בפרויקט המשמעותי ביותר שתעברו בחייכים (לאחר רכישת דירה) – דרשו לקבל את המירב. ישנם קבלנים שיתנו שנה אחריות, ויתכן מאוד שהעבודה לא תתפרק גם לאחר שנתיים. יהיו מי שיציעו שלוש, חמש ושבע שנות אחריות, וכבר במהלך העבודה תביעו ספקות בדבר איכות העבודה. עליכם לבחור בקבלן, שבלב שלם יעמוד מאחורי עבודתו, איכות החומרים וביצועי העובדים, ויסכים לתת את תקופת האחריות המרבית המוסכמת.

שלב 5 – השירות ביצעתם סינון ובחרתם את הקבלן שיבצע את הפרויקט? כעת עליכם לדאוג למנהלה והטפסים. הגישו בקשה לרשות המקומית להיתר הביצוע (בדרך כלל, דרישה לשיקום אינה דורשת היתר לביצוע). מתחילים בעבודה? דאגו לביטוח! על פי החוק, ככל שעובר אורח, מבקר או שוהה יפצע בשטח בניינכם, כבעלי הנכס, תהיו האחראים הבלעדיים לנזק שייגרם. לכן, נוסף לכל התהליך המסורבל, חשוב שלבניין תהיה פוליסת ביטוח תקפה לכל אורך תקופת העבודה.

היתרונות!

מה היתרונות של א. עמי בביצוע השיקום בביתכם?

אנו בעלי ניסיון של 25 שנות שיקום ואלפי מבנים שוקמו על ידנו – מאז ומתמיד זו היתה התמקצעותנו.
יו”ר החברה, עמי אסור, הוא קבלן רשום בעצמו. המספר שלנו ברשם הקבלנים הוא 30800.

בחברתנו מועסקים:

  • מנהלי עבודה מוסמכים עם ניסיון של עשרות פרויקטים;
  • פועלים-עובדי חברה המוסמכים לעבודות בגובה ועם ניסיון רב שנים;
  • מהנדס קונסטרוקטור המפקח על כל עבודותינו מעל ל-20 שנים;
  • צוות לשכה שילווה אתכם בכל התהליך ויספק את כל מעטפת השירות הנדרשת – החל מהתכנון, דרך הביצוע ועד ביצוע דרישות העירייה (ביטול צו מבנה מסוכן).

במילים אחרות, אנחנו לוקחים על עצמנו את כל הטיפול וההתעסקות בביטול הצו ובשיקום המבנה המסוכן.

אנחנו שולחים דוחות מצב ועדכונים על בסיס יומי ודואגים שהמקסימום שתעשו במהלך הפרויקט יהיה לשלוח סמיילי לב ליורי, מנהל העבודה שלנו.
איתנו, הבניין שלכם יהיה מבוטח! אנחנו בעלי ביטוח קבלנים – 20 מיליון (המקסימלי האפשרי).
אנחנו בטוחים באיכות החומרים, בביצועי העובדים ובתוצאה לה אתם מצפים – אנחנו נותנים 10 שנות אחריות על כל עבודותינו ולא מקבלים כל תשלום או מקדמה עד קבלת אישור העירייה על ביצוע העבודות! שקט נפשי כבר אמרנו?

אז למה לבחור בא. עמי?
בגלל השקט והביטחון. כי זה הבית שלך.

דרך אגב, בסיום העבודה אנחנו דואגים להשאיר חותם ומבטיחים שכמו כל לקוחותינו, גם אתם תהפכו לחברינו! 2% מרווחינו נתרמים לארגוני צדקה ועמותות מצילות חיים, כאשר שאר הרווחים מושקעים בשיקום, פיתוח התחדשות גוש דן.

סרטוני הסבר

דילוג לתוכן